Summer in Gaziantep

AIESEC experience in 2011.

Friss topikok

Archívum

Linkblog

HTML

2.nap - 2011.07.01

2011.07.02. 09:11 | Zsolt.Kemecsei | Szólj hozzá!

Július lett, végre itt is nyár van, eddig szinte fáztam a 30fokban, de ma már 35 lesz minimum :) 

Megnyugtatom az otthoniakat, itt senki se napozik, elég fehér a bőrük az ittenieknek, tehát én sem napozok, mert hülyének néznének. :)

A középsuliban tegnap volt a török kultúra napja, és a diákok mutattak nekünk mindenfélét az országról. Táncoltak, énekeltek, és sztorikat meséltek. 

Kaptam egy jó nagy pofont, amikor megláttam a suliban a wc-t.... van egy lyuk a földön, körbe egy szaniter szerű dologgal, de inkább csak egy lyuk :) Egy csap és egy vödör emeli a komfortérzetet ;)

Nagyon imádják egykori vezérüket itt az emberek, mindenkinek ő a példaképe: http://hu.wikipedia.org/wiki/Mustafa_Kemal_Atat%C3%BCrk

Éppen ezért, amikor a példaképválasztás fontosságáról beszéltünk velük, nem igazán értették, miért is jó ha nem Atatürk a példaképük :)

Ettünk házi készítésű török kajákat, a gyerekek hozták. Érdekes volt, de finom. Nagyon fűszeres, magyaroknak nem para, de mások irtóznak tőle :) Mauritiusról hozott egy csaj ayran-t (joghurtital, sós íze van). Nagyon fincsi volt, de a tej nemtom milyen állatból jött, ilyet még nem éreztem :D

Volt országbemutató, de csak a gyerekeknek: Brazília, Hongkong és Mauritius. Asszem bármelyik helyre elmennék, nagyon komoly.

A hongkongiakkal beszélgettem Magyarországról, mert voltak nálunk kb. 2 hete. Kérdeztem a véleményüket a városról, és természetesen csak jókat mondtak. Kierőszakoltam belőlük, hogy mégis mi nem tetszett nekik: a metró szar (igaz), az épületek régiek (igaz), a közlekedés lassú (mihez képest), a Széchenyi fürdő vize hideg (szerintem is).

Meséltem nekik az adózási rendszerünkről, meg hogy mi nem jó igazából. Erről ők azt mondták, hogy nálunk 16% az adó, de a fiatalok így is sokat rinyálnak, és tüntetnek.

Szerintük importálni kéne egy hongkongit Mo-ra és ők rendet raknának :)))

Ma jó móka lesz a plázában az országimázs tevékenység, bár Mauritius mellett nem sok egzotikumot tudok mutatni :) 

Vasárnap este beszámolok ezekről. :)

Jövő héten fogok találkozni egy gaziantepi bringással, kicsit körbevezet (remélem autóval) :) Jó arcok ezek a törökök. :) Eddig csak pozitívumot tudok mondani. :)

Lehet, hogy nem gondolnátok, de sokkal fullosabb autók vannak itt, mint otthon. Nem kímélik őket, padlógáz létezik és semmi más. A szabályokat nem is ismerik, a bátrabb tud bekanyarodni például balra :) Balesetet még nem láttam :) Egy török srác már látott idén 5 balesetet, wow...

A bejegyzés trackback címe:

https://gaziantep.blog.hu/api/trackback/id/tr433031997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása