Summer in Gaziantep

AIESEC experience in 2011.

Friss topikok

Archívum

Linkblog

HTML

Közlekedés, ahogy a törökök nyomatják :)

2011.07.24. 23:49 | Zsolt.Kemecsei | Szólj hozzá!

 

Eljött az idő, hogy megosszam veletek a legélvezetesebb török közlekedési szokásokat!

Ha nem akartok olvasni, akkor egy mondatban összefoglalhatom. Minden külföldi ezt mondja az első pár napban: "CRAZY TURKISH DRIVERS".

Én sem vélekedem másképp :)

Miért is?

  • Állandóan dudálnak, és villognak... itt így szokás padlógázzal bemenni a kereszteződésbe. Egész jól működik, otthon ez 1 percig se működhetne tömegbaleset nélkül. A dudálást már megszoktam. Gyalogosként itt mindent szabad, de ha elütnek, akkor csak magadra számíthatsz, nem fognak megállni. Nem próbáltam még, de valahogy ez a benyomásom. :)
  • Városi buszozás: a buszok simán nyitott ajtókkal közlekednek. Nem számít ha valaki kiesik, vigyázni kell és kész. Amint felszállok egy buszra, gyorsan le kell ülni, vagy kapaszkodni. Rögtön lepadlózza a vezető, könnyű elborulni... minden lámpánál, és megállónál satufék, aztán padlógáz :) Mókás. Miközben fizet az ember a jegyért, a sofőr simán elengedi a kormányt, visszaadja az aprót... néha az utat se nézi, minek azt... érezni kell, nem figyelni... Megálló ott van, ahol az utas akarja. Na de ezzel csak finoman: tegnap le akartam szállni ott, ahol nincs megálló. Ehhez elég felállni az ülésből, és odaállni az ajtóhoz. A sofőr lelassít kb. 15-20 km/h-ra, és uccu neki ugrás :D Nekem ez nagyon bejött, imádom :D Az időseknek azért megáll :) Láttam egy csávót kb 40-nél felszállni a buszra... nagyon jó lehetett fizikából, mert szemrebbenés nélkül csinálta a manővert.
  • Motorosok: általában egyféle motorral rohangálnak az emberek. Majdnem mindegyik ki van szuperálva: tele van leddel, és fel vannak fúrva. Mennek mint állat, és nagyon fényesek :D Láttam már egy 4 tagú családot egy motoron. Egy Simson méretűt képzeljetek el. Teljesen normális ezt használni az ingyenes villamos helyett állítólag.  :) Ma láttam egy motorost, elengedett kormánnyal, 70-el, egyik kezében cigivel, a másikban a telefon, és sms-t írt. Mellette mentünk egy darabig, kicsit se zavartatta magát :D
  • Biciklist elvétve láttam, itt tényleg csak a legkomolyabb arcok ülnek bringára. Bp-en röhögve megyek át a városon csúcsforgalomban, de itt tényleg meggondolnám a nyeregbe pattanást...
  • Autósok: ma egy BMW X6-ban sikerült megtapasztalni, hogy milyen az utakon utazni. Eddig még nem ültem autóban itt, szóval friss élmény volt. Az átlag török autós a 70 lovas ócska autót is úgy padlózza, mintha Porsche lenne... képzelhetitek mi volt az X6-ban... azért ez az autó itt is jónak számít, hiába van belőle rémesen sok a városban. Fénykürttel közlekedtünk folyamatosan, 160 volt a végsebesség a városban, már amit én láttam. Elég jól húz a kicsike, élveztem. Aki nem húzódik le, azt természetesen villamos sínen, vagy külső sávból előztük. Itt minden vezető versenypályának használja a közutakat, úgyhogy aki közlekedni akar, az használja a tömegközlekedést. Itt ez nem vicc... még a burkába öltözött 40 éves nők az X5-ös volánja mögött is padlózzák, ahol tudják. Driftelni is tudnak vele, és imádják... jó nézni őket :D Félreértés ne essék: csak akkor nyomatják neki, ha nem veszélyeztetnek másokat. Gyalogosveszélyes helyeken mindenki lassan megy, és szűk utakon senki sem előz. Kanyargós úton se rakják neki, csak belátható egyenesben. Valahogy ésszel csinálják, ez szimpatikus. Azért jócskán látni egy 4 személyes autóban 10-12 személyt, nekik még jobban kell nyomni a gázt... ha beragadnak egy kereszteződésbe, akkor a nagyobb súly miatt, nagyobb a baleset rizikója. Ennek elkerülése végett, inkább meg se állnak... még a pirosnál sem :D és mindig túlélik... higgyétek el :D
  • Mindezek ellenére, mióta itt vagyok (~3 hete), csak 1 balesetet láttam. Az is csak 1 koccanás volt. Pedig a 3 hetes papucsom talpát már majdnem lyukasra jártam, annyit flangáltam a városban....

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://gaziantep.blog.hu/api/trackback/id/tr203094939

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: website laten maken 2018.07.23. 19:18:54

Schwinn Csepel kerékpár - Bicikli bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása